lördag 14 februari 2009

Tapeter och lite annat.

Blev en bra dag idag.

När älsklingen min gick till jobbet i morse klev jag upp med och satte mig med mitt examensarbete några timmar. När klockan blev 12:45 drog jag mig bort mot hennes jobb och vi gick gemensamt in till stan och tog en fika. Hade ju ätit frukost strax innan 10 så hungrig var man inte.

Efter att vi skilts åt gick jag en tur förbi buketten och införskaffade 10 rosor och därefter tog jag en skön promenad upp till svärföräldrarna..

Svärfar var i full fart med att slipa en av väggarna i vardagsrummet inför att den skulle få nya tapeter så jag kom alldeles lagomt till att hjälpa honom med att kapa till tapeterna och måtta till mönsterpassningen. Gick som smort och snyggt blev det.

Blev kvar där rätt länge så lagomt till älsklingen slutade klockan 20 gick jag ner mot stan där vi möttes och knallade hem för att kolla på melodifestivalen från Skellefteå. Måste säga att jag tycket det blir allt sämre för varje år som går... Lite schlagerfjollor och Idol nördar till all ära men vad har dom riktiga musikerna och artisterna från förr tagit vägen?

Nu ska vi ta och mysa lite är ju trots allt alla hjärtans dag. En dag precis som alla andra man kan väl visa vad någon betyder för en alla dagar på året. Nej de allra flesta dagarna måste vara jippon iscensatta av handeln för att tjäna pengar....

Finns bättre saker att lägga pengarna på. Spara ett tag och köp istället något som ni båda väldigt gärna vill ha... I vårt fall blir det nog ett litet hus så småningom.. Längtar efter att få sätta händerna i något renoveringsprojekt så småningom.

Nej nu får det vara nog för ikväll

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar